onsdag, december 13, 2006

heroes

När jag var fjortonfemton upptäckte jag subben Mods. Jag älskade modsen och satte mig in. Alltså, you gotta love 'em! Dock rätt stor skillnad på svenska och brittiska original sextiotalsmods, kenta och stoffe är ju de typiska svenska pundar-, hemlösa, Jack modsen osv, men de brittiska Andres Lokko 1992- modsen är lite najsare, och också det jag då ville vara. Stilen är allt, egoboosting och på sin höjd, koks. Annars bara dyra viner och tjusiga tillställningar i total jag är så jävla medveten-miljö. Fast alltså, Kenta och stoffe for life, de är mina hjältar. Precis som jag skrev i förordet till min bok i våras så är de verkligen just de orden personifierade. ".... vi är modiga och naiva, framtiden ligger framför våra fötter och vi kommer nog aldrig ha så roligt som nu..."
Vackert i sin helhet.

5Thaughts:

Anonymous Anonym said...

hejdu, jag orkar inte prata i mobil idag, har så sjukt ont i huvet... ringer imorrn.

22:57  
Blogger Alex said...

alltså projektarbetet? boken tänkte jag på.

00:15  
Blogger Ausa said...

ja precis den. Jag tänkte lägga ut vissa drag ur den här på bloggen för allmän beskådan..

00:47  
Anonymous Anonym said...

Det där om mods..

Alltså problemet är att vi som är "unga vuxna" nu är så knullade av samhället att vi blåstes bort och hann inte riktigt skapa någon cool kultur. Vi är bara knullade. Eller så kanske vi gjorde det. Jag vet inte. Kanske.

Fan. Jag måste göra min film så att jag förstår vad jag vill säga.

01:42  
Blogger Ausa said...

Jag har skrivit en bok utifrån mig själv om ämnet, dagens ungdom, men är också inne på film. En total konst-dokumentär, gärna filmad med värmekamera eller visad som i rönkenplåtar.

02:04  

Skicka en kommentar

<< Home