tisdag, november 28, 2006

Until the day that I die

Jag vet inte vad jag vill göra sista dagen i mitt liv. Det brukade vara att ligga i sängen med Eml, eller M, och bara prata om hur mycket vi älskar varandra, hur mycket vi ångrar att det inte blev vi tidigare.
Men nu, jag vet inte vad jag vill göra om vi säger att jag dör om en vecka. Jo, jag vill testa massa droger, och jag vill vara full, och ful-ligga.
Men, rent troligt kommer jag inte dö om en vecka, innan jag dör om sextionfem år har jag en hela massa jag vill ha hunnit med. Jag vill hamna i historieböckerna, och jag vill jobba på skivbolag, jag vill få barn och jag vill gifta mig. Jag vill utbilda mig och jag vill bo i London, Paris och NY. Jag vill älska, igen, och jag vill ha hund. Jag vill åka på festivaler igen, och jag vill våga vara kär innan jag dör. Jag vill inte dö. Jag vill aldrig dö. Men egentligen främst av allt, det jag vill göra innan jag dör, är att jag vill ha ett varmt lovingcareing i'll love you forever, förhållande. Jag älskade att känna att jag behöver ingen annan än dig i hela världen, jag älskade att känna att this is it. Och det vill jag erkligen uppleva igen innan jag dör.

Men utifall att jag nu dör inom en vecka eller så, här är mitt testamente.

Mina möbler, min dator och mitt porslin vill jag att bästa F ska ha, ty hon tar hand om dem på mitt sätt. Kläder och accesoarer(alla väskor, skor, klockor, armband, slipsar, hängslen osv osv) ska gå till kusin E, hon skulle bära upp dem bäst av alla kvarlevande. Mina pengar skulle gå oavkortat till Ida, med enda vilkoret att hon skänker bort hälften till rädda barnen eller dylikt. Jag vill donera mina organ, och man kan även få forska och hålla på med min kropp, det är lugnt. Jag vill sedan kremeras, och begravas på nog egentligen valfritt ställe, men gärna här i sthlm för det är ju här jag trivts bäst. Kanske på judiska kyrkogården, bara för att det skulle vara lite kul. Jag vill iallafall ha en stor, typ 1,3 meter hög gravsten med stora guldbokstäver och med, utöver det vanliga namn födelse och dödsdata, texten "Vill man ha något gjort får man göra det själv", eller typ "Roll the dice and take your chances" fast det sistnämnda känns lite väl 'Hej det var kul att dö'. Anyhow så vill jag iallafall ha ett staket runt min grav, och gärna vakthundar i gjutjärn eller marmor.
Och på min begravning vill jag att dom spelar Im the walrus med beatles, take a walk on the wild side och all tomorrows parties med velvet, ruby tuesday med rolling stones, bron yr aur med led zepplin samt downtown med petula clark.


Dagens bästa låt är dock chequered love med kim wilde.