lördag, januari 06, 2007

Får jag låna pengar av dig?

Satans ovärd kväll. När man umgås med de systrarna får man räkna med att det går en jävla massa pengar, mina pengar, ty de jobbar inte, gud förbjude. Varför glömmer jag det här ständigt? Ett annat irritationsmoment är att de alltid ska låna saker, "jag lånar din kajal" säger hon när jag redan sett att och hur hon kladdat med den, jag låter jätte tjurig i know, men med emma och lina vet man aldrig vad de har för konstiga baciller. De lånar ständigt pengar, pillar i mina krämer med smutsiga fingrar, kladdar ner och plockar inte undan efter sig. Nu känner jag mig som en gnällig morsa, men allt detta hade varit lugnt om jag känt att deras umgänge var värt det, för så är det ju med vissa "det gör inget", men med dem.. jag tänker inte göra om det.

Iallafall, vi hängde på nada först jag och Emma, sen ville hon till stureplan, och natten var ung. Vi kom till spyan och emma var lyrisk över pontus gårdinger, jag kände mest att vad fan gör han här?
Jag hängde med en jättetrevlig snubbe, Lina kommer fram och dricker rakt upp och ned ur hans flaska, fnissar lite och går därifrån. Lina hånglade och åkte hem med sitt span från myspace och jag var mest sugen på att käka. Halv fem ville jag dra, emma ville stanna och dra ut på tiden dääär iiinnneee, som att gräddan var nära och hon ville kila in sig. E-"pontus gårdinger tog mig faktiskt runt midjan!" Jag-"du tror inte att det var för att han skulle träga sig förbi?"

Ja jag hade kul, och nej jag är inte negativ, jag vet bara inte aalls varför jag umgås med dem. Och det gör jag nog inte så länge till heller.