tisdag, april 10, 2007

Så kan det gå

Saker som händer. Man köper böcker, vin och lax. Man ligger väldigt trevligt med väldigt ung man på toaletten på Berns. Man råkar bränna alldeles för mycket pengar på alldeles för lite krydda. Man köper äckligt lime-te på Kahls. Man längtar och längtar, och helvete vad man längtar, eller för all del söker, det här jädra sökandet. Längtan och sökandet efter kärlek men nä alltså inte är det ett förhållande jag vill ha, jag vill inte ha en tvåsamhet nu, men jag vill ha lite kärlek, på avstånd.
Vi handlar lite till, vi köper hårspray, broccoli och porslin. Helhetens självständighet. G säger att jag får vara hur independent jag vill, men så länge jag har Eml och M på pediestal går jag inte fri för fem öre. Det finns tillfälliga förälskelser, och det finns långvariga, i mitt fall nästan tvååriga kärlekar som verkar ändlösa. När går de över? Vill jag verkligen att de ska tyna bort? I love you, eller nä det gör jag väl ändå inte. Äta kakan och ha den kvar. Gräset är grönare på andra sidan, fast det är här. Jag vill inte vara nån annanstans, inte i en annan tid. Här och nu är bäst, finally! Men alltså att det ska vara så jävla svårt att bestämma sig vad man vill, och inte. Just nu vet jag inte ens om radio och hela den baletten är mitt kall. (fast jo, jag tror nog det ändå va).

Och här mitt i alltihopa skriver vi historia. Vi flyttar ett sandkorn i Sahara du vet, medans vi lägger lammkött på muggen.