söndag, januari 07, 2007

du är solskenet

Jag gillar kanske att vara singel för mycket, och jag har aldrig känt att förhållanden är min grej, men det slog mig att jag faktiskt är skiträdd för dear loving you and me forever-gejen.
Två anledningar, dels att det är jävligt riskabelt att vara kär, inte för att man kan bli heartbroken utan för att personen ifråga kan dö, och det finns ingen smärta som den. Och dels, ni vet i på film (och eh i verkligheten) där folk säger I just dont want to be like my mother så känner jag likadant, fast inte inte som min mamma utan jag vill inte bli som mina kompisar i förhållanden. Jag vill inte bli beroende, trygghetsnarkoman och förlora min frihet.
Mitt ideal är en relation där man älskar, respekterar, älskar lite till och känslan av att Jag väljer dig, alla gånger, men även att man har sitt eget, jag får ha mitt intresse för möbler och min musik, han får gärna vara delaktig men jag vill ha mitt eget själv once in a while. att man har kvar sin självständighet, och givetvis, så ska det fungera jämlikt, vill han ha sin kottsamling eller whatever för sig själv ska han givetvis få ha det. Respekt.
Och så vill jag att man ska kunna bråka och diskutera saker, utan att det för den skull behöver vara dåligt, alla är unika och har ofta olika syn på saker och ting, det fungerar inte att diskutera med en konflikträdd person.

Men jag är skiträdd, ja personen kan dö, den risken fattar jag att man måste ta och det accepterar jag, men mest rädd är jag för mig själv, tänk om jag förlorar fattningen och blir min pojkvän? (ok, stor risk, men ändå).
Jävligt rädd, och kanske gillar jag helt enkelt bara att vara singel, för ja det är bekvämt, det är najs att inte behöva bry sig om nån annan, men samtidigt är jag så jävla fattig utan att ha nån att dela mig själv med.

Btw, ett kyskhetslöfte gavs inatt, jag tänker inte ha sex med någon förns att det betyder något. Jag är less på att killar mest bara är till för en sak, less på att jag inte bryr mig om någon annan än mig själv. Tänken är attraktiv och det känns bra. Krisar det dock, och jag inte kan behärska mig så får jag förstås fripass, men annars, inget sex med någon annan än Le guy.

2Thaughts:

Blogger josefin said...

fan va värt, och fint. vi delar uppfattningar om förhållanden och den ska man hålla hårt i.

21:16  
Anonymous Anonym said...

låter rätt fett. för dig alltså. för någon annan kanske saken är den omvända.
hoppas du hittar Le Guy. Annars är Le Sport rätt bra substitut...

20:31  

Skicka en kommentar

<< Home